Photomonth_rss Photomonth_facebook Photomonth_youtube Photomonth_sklep
Photomonth_miesiac_fotografii_w_krakowie_maj_2011_pl
Photomonth_krakow_baner_2010_kiedy_ramy_czasowe_pl
Jeżeli chcesz otrzymywać, itp.
banery_trio
photo.mov
krakow_photo_fringe
showOFF 2013
Show-off-baner
Lablab-baner
Akademia-baner
Sklep-baner
Photomonth_krakow_ministerstwo_kultury Photomonth_krakow_cracovia Photomonth_krakow_6zmyslow Photomonth_krakow_fundacja_sztuk_wizualnych
MIESIĄC FOTOGRAFII W KRAKOWIE — 2012 Photomonth_kropki_duze

SIERGIEJ BRATKOW Photomonth_kropki_duze

GDY MĘŻCZYŹNI SĄ NA WOJNIE
 
 
 
Siergiej Bratkow
Alena, z cyklu Dzieciaki I, 2000 © Siergiej Bratkow
Dzięki uprzejmości Regina Gallery, London & Moscow
 
 
 
Siergiej Bratkow (1960), urodzony w Charkowie, z wykształcenia inĹźynier. Fotografia początkowo była dla niego jednym z wielu mediów sztuki. Zaczynał od malarstwa, performance’u, instalacji; obecnie łączy fotografię z wideo. W latach 90. współpracował w Kijowie z Borysem Michajłowem i innymi artystami, jednak rozgłos (i aurę skandalu) przyniosła mu seria zdjęć wykonanych indywidualnie. Były to fotografie robione na zamówienie agencji modeli dziecięcych.
Za cykl zatytułowany Kids oskarĹźany był co najmniej o dwuznaczność, a nawet o pedofilię, tymczasem dzieci były przygotowywane do zdjęć przez rodziców, którzy starali się nadać im jak najdoroślejszy, nasączony seksualnością wygląd. Choć temat tych zdjęć jest uniwersalny – pożądanie, transgresja – to równie waĹźny jest ich kontekst, Ĺźycie w społeczeństwie postkomunistycznym, gdzie wszystko jest na sprzedaĹź. Takie połączenie pojawia się często w twórczości Bratkowa (cykle Secretaries, Army Girls). 

 

 

 

SIERGIEJ BRATKOW

GDY MĘŻCZYŹNI SĄ NA WOJNIE

 

WernisaĹź: 18.05.2012, 19:00

Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, ul. Lipowa 4

19.05–17.06.2012, WT–ND: 11:00–19:00, NIECZYNNE: 7.06

 

 

 

Organizator: Fundacja Sztuk Wizualnych

Partnerzy: MOCAKRegina GalleryLabLab

 

 


 

Wernisaż wystawy Gdy mężczyźni są na wojnie Siergieja Bratkowa. Opowiada Tomasz Gutkowski

 

Relacja: Miasto w Komie