Fotografia, pierwotnie jako narzÄdzie mediujÄ ce i przybliĹźajÄ ce okropnoĹci wojny, od poczÄ tku swojego istnienia – wraz z wynalazkiem masowej reprodukcji – uĹźywana byĹa m.in. do wywierania nacisku na opiniÄ publicznÄ . Inne typy wczesnych fotograficznych projektów „aktywistycznych” to m.in. dokumentacja biedy, pracy nieletnich czy propagandowe projekty rzÄ dów. W ostatnich dekadach, gdy zaczÄĹo siÄ wydawaÄ, Ĺźe fotografia straciĹa wĹaĹciwie moc wpĹywania na rzeczywistoĹÄ na korzyĹÄ telewizji, zmiany technologiczne otworzyĹy nowe moĹźliwoĹci. Media elektroniczne i portale spoĹecznoĹciowe stworzyĹy wczeĹniej niedostÄpnÄ opcjÄ bezpoĹredniej, natychmiastowej i globalnej dystrybucji obrazu przez kaĹźdego, kto ma dostÄp do internetu. Jednak nowe technologie w takim samym stopniu uĹatwiajÄ przekaz, co go zagĹuszajÄ i zacierajÄ w mnogoĹci gĹosów. Powstaje pytanie, jaki jest potencjaĹ oferowany nam przez nowe media w relacji do obrazu fotograficznego i skutecznoĹci jego oddziaĹywania na rzeczywistoĹÄ spoĹecznÄ .
Warsztaty
Fotografia jako narzÄdzie zmiany spoĹecznej. Teoria i praktyka
GoĹcie specjalni: Mateusz Halawa – socjolog, Anna BedyĹska – fotoreporterka, Zbigniew Jankowski – specjalista PR, Konrad Maj psycholog spoĹeczny i trener
22–24.05, 16:00–20:00
Fotografia nie ma Ĺźadnego wpĹywu na rzeczywistoĹÄ! Zapraszamy wszystkich, którzy uwaĹźajÄ inaczej.
O projekcie Fotografia jako narzÄdzie zmiany spoĹecznej. Teoria i praktykaopowiada Konrad PustoĹa